Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Zásady použití Cookies.

Funkční Při návštěvě a používání Internetových stránek pouze pro informační účely, tj. pokud se nezaregistrujete nebo nám neudělíte souhlas, shromažďujeme pouze údaje, které Váš prohlížeč předává na náš server, což je nezbytné, abychom Vám mohli zobrazit Internetové stránky a zaručit Vám stabilitu a bezpečnost jejich užívání.
Analytické Tyto cookies slouží ke zlepšení fungování Internetových stránek. Umožňují nám rozpoznat a zjistit počet návštěvníků a sledovat, jak návštěvníci používají Internetové stránky. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým Internetové stránky fungují, například tak, že umožňují uživatelům snadno najít to, co hledají. Tyto cookies většinou neshromažďují informace, které by dokázaly jednoznačně identifikovat Vaši osobu.
Marketingové Používají se ke sledování preferencí uživatele Internetových stránek za účelem cílení reklamy, tj. zobrazení marketingových a reklamních sdělení (i na stránkách třetích stran) v souladu s těmito preferencemi. Marketingové soubory cookies využívají nástrojů externích společností. Tyto marketingové cookies budou použity pouze na základě Vašeho souhlasu.
facebook Instagram

Viliam Klimáček Hrobníkova dcera (Zjevení)

Zakoupit vstupenku

O hře

„Z vlka, na kterého sněží, se nikdy nestane beránek.“

Ve své vlasti i v Česku nejčastěji uváděný současný slovenský dramatik Viliam Klimáček (1958), napsal tuto hru pro Slovenské národní divadlo, kde měla úspěšnou premiéru.

Do vesnic v horských údolích situují slovenští literáti příběhy svých děl již po několik generací. „Nasněží a bude trvat týden, než k nám ženisti prohrabou cestu.“ Tradiční mytologie prostého, ale národnostně a sociálně zdravě cítícího vesnického dříče se stala základem řady ideologií, včetně dnešního nacionalismu.

Klimáček nezapře počátky své tvorby v autorském kabaretním divadle GUnaGU. Pravzor horalských dramat využívá v Hrobníkově dceři k paradoxnímu obraz. Čtyři skvěle napsané komediální postavy tvoří rodinu jako základ dnešní rozpory tříštěné a hodnotově zmatené společnosti. Otec se ve vesnici, kde opouštěné domy zkupují bohatí městští lufťáci, jako hrobník neuživí. Je to onen tradiční „člověk práce“, hanbící se za život na sociální podpoře. Jeho žena, bývalá ruštinářka, se nevyrovnala se změnou poměrů a sní svůj všeslovanský sen o „mocném ruském dubisku“. Dcera se učí na kadeřnici a snaží se před svým snoubencem, policistou, skrýt, že občas upadá do transu, ve kterém mluví aramejsky a zjevují se jí Josef s těhotnou Marií, putující jako migranti pouští. A její ženich je velitelem samozvaného oddílu domobrany Karpatští vlci, připravujícího se k obraně vlasti před nepřicházející invazí imigrantů.

Co se stane, když se sen Hrobníkovy dcery stane skutečností? Jak frustrovaná společnost dokáže naložit se zázrakem?

Uvedeme v cyklu Česká (a slovenská) komorní hra v roce stého výročí vzniku společné republiky.

Česká premiéra 6. prosince 2018 na Studiové scéně.

Délka představení: 95 minut

Tvůrci

Překlad: Karel Král
Režie: Šimon Dominik
Dramaturgie: Barbora Hančilová
Scéna: Karel Čapek
Kostýmy: Petra Krčmářová
Hudba: Jiří Hájek

Obsazení

Otec, hrobník   Otakar Brousek ml.
Dcera, studentka   Tereza Císařová
Matka, uklízečka   Antonie Talacková
Laco, policajt   Ondřej Kraus
Josef a Marie, bibličtí utečenci   Mimický sbor Divadla na Vinohradech

Nejbližší termín představení

Sledujte nás na sociálních sítích Facebook a Instagram

Hlavní město Praha Hospodářské noviny Český rozhlas

Hlavní město Praha Hospodářské noviny

© 2012-2024 Divadlo na Vinohradech, design by Media Solution
Licence Creative Commons - Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons - Uveďte autora - Nezasahujte do díla 3.0 Česko   Ochrana osobních údajů   Nastavení cookies   Zásady použití Cookies