KONEC MASOPUSTU – POSLEDNÍ PŘEDSTAVENÍ
13. 5. 2019
Poslední příležitost navštívit výpravnou inscenaci dramatu Josefa Topola Konec masopustu (právem řazeného do první desítky nejzásadnějších českých dramatických textů) budete mít v úterý 4. června 2019.
Klíčové české drama (z roku 1963) Josefa Topola Konec masopustu vychází z tradice českého vesnického dramatu a líčí dramatickou a dodnes naši společnost polarizující proměnu české obce v druhé polovině padesátých let, v období násilné kolektivizace.
Vesnicí, která se pod totalitním tlakem ať už z přesvědčení, ze strachu, z nedostatku svědomí a přebytku závisti, vzdává svých generacemi budovaných základních hodnot (k nimž patří vztah k půdě a k jazyku), prochází maškarní průvod. Staré tradice je ale zneužito k prosazování „pokrokových“ cílů. Terčem ataku maškar se stává rodina posledního soukromě hospodařícího rolníka Krále, sám Král, který odmítá odevzdat své pole JZD, jeho dcera Marie a jeho retardovaný syn Jindřich.
Z obdělávaných a mezemi oddělených políček násilně kolektivizovaných Králů se za šedesát let staly všudypřítomné řepkové lány, kvetoucí v době, kdy se s naší inscenací Topolovy hry loučíme, a symbolizující tak stav české společnosti. Uprostřed barevně agresivní monokultury stojí na našem plakátu Husar, který vedl maškarní průvod, pohřbívající „posledního krále lánů“, obratný manipulátor, který, řečeno Topolovými slovy: „Lže, a proto se nebojí slov“. Masopust skončil.
Početně postavami zabydlenou výpravnou hru jsme uvedli ke stému výročí vzniku samostatného státu.
Naposledy hrajeme 4. června 2019.
Více o inscenaci zde.
Pozvánka představitele Husara Daniela Bambase zde.
Pozvánka představitele Smrťáka Petra Rychlého zde.
Vstupenky rezervujte zde.