Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Zásady použití Cookies.

Funkční Při návštěvě a používání Internetových stránek pouze pro informační účely, tj. pokud se nezaregistrujete nebo nám neudělíte souhlas, shromažďujeme pouze údaje, které Váš prohlížeč předává na náš server, což je nezbytné, abychom Vám mohli zobrazit Internetové stránky a zaručit Vám stabilitu a bezpečnost jejich užívání.
Analytické Tyto cookies slouží ke zlepšení fungování Internetových stránek. Umožňují nám rozpoznat a zjistit počet návštěvníků a sledovat, jak návštěvníci používají Internetové stránky. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým Internetové stránky fungují, například tak, že umožňují uživatelům snadno najít to, co hledají. Tyto cookies většinou neshromažďují informace, které by dokázaly jednoznačně identifikovat Vaši osobu.
Marketingové Používají se ke sledování preferencí uživatele Internetových stránek za účelem cílení reklamy, tj. zobrazení marketingových a reklamních sdělení (i na stránkách třetích stran) v souladu s těmito preferencemi. Marketingové soubory cookies využívají nástrojů externích společností. Tyto marketingové cookies budou použity pouze na základě Vašeho souhlasu.
facebook Instagram

Napište řediteli

Na tomto místě nám můžete sdělit příjemné i nepříjemné zážitky z našeho divadla.

Napsali jste:

21.02.2024 | Kralovič s manželkou
Romeo a Julie

Dobrý den, dne 19.2. jsme s manželkou navštívili Vaše představení a můžeme Vám říct, že bylo famózní a odnesli jsme si krásný kulturní zážitek. Prosím vyřiďte hercům a všem co se podíleli na představení naše vřelé díky. S pozdravem Kralovič s manželkou. Děkujeme.

Milí Kralovičovi,
děkuji za hezký vzkaz. Moc rád jej celému souboru viřídím.
Na shledanou zase někdy v hledišti Divadla na Vinohradech.
Tomáš Töpfer

19.02.2024 | Zuzana Cimlerová
Dobrý den, pane řediteli,
v divadelním měsíčníku si vždy nejprve přečtu Vaše slova v úvodu Před oponou. A ani tentokrát jste mě nezklamal. Vaše zamyšlení o příbalových letácích mě moc pobavilo. Velmi trefné a dá se říct, že použitelné i v jiných oblastech (samozřejmě po nějakých těch úpravách). Díky :-) Přeji Vám a celému divadlu hodně spokojených diváků, u kterých časté návštěvy divadla tu správnou závislost způsobí.
S pozdravem Zuzana

Milá ZUzano,
děkuji. Ne všem se můj úvodník líbil, jako Vám. To se dočtete v této rubrice :-)
Děkuji za povzbuzení. Pokusím se psát úvodníky dál. :-)
Tomáš T.

18.02.2024 | Jana Radová
Dobrý den, pane řediteli,
po přečtení úvodníku PŘED OPONOU v divadelním měsíčníku se mi vybavila Vaše slova: "Pokud se Vám představení líbilo, řekněte to ostatním, pokud se Vám nelíbilo, řekněte to nám". A někteří řekli...
I já se řadím k divákům, a nebyla jsem s přáteli zdaleka sama, kdo opustil představení Lakomce už o přestávce. Nebudu se o tom rozepisovat, protože to velmi výstižně napsala už pí. Ottová 14.2. a já s ní naprosto souhlasím, stejně jako s konkrétními výtkami k tomuto představení od pí. Pejšové 21.1.
Parafrázovala bych zde Jana Wericha, který o novém a od originálu se odchylujícím překladu jednoho Shakespearova díla v jedné z forbín řekl: "On totiž autor byl vůl a překladatel není." I tady se mi zdá, že autor byl vůl a režisér není.
Nejen já, ale asi ani jiní kritičtí diváci nepotřebují příbalový leták ke vstupence. Ale je otázka, jestli máme ještě někdy v budoucnu vyjadřovat nejen souhlasné pocity svému oblíbenému Divadlu na Vinohradech. Myslela jsem, že při tvorbě repertoáru jsou užitečné nejen odezvy pozitivní, ale i ty kritičtější - divadlo se přece dělá pro diváky. A reakce na zjevně nikoli ojedinělou kritiku v podobě hypotetického "příbalového letáku" ke vstupence?
I tak se jako divák, který zná celý současný repertoár divadla, těším na další - povedenější - představení, než je Lakomec,

Jana Radová

Vážená paní Radová,
protože bych Vám neuměl odpovědět jinak, než jsem odpovídal paní Ottové, požádal jsem našeho šédramaturga o odpověď na Vaši reakci na představení Lakomce.

Vážená paní Radová,

díky Vám za to, že jste "nám to řekla". A protože my se s názory diváků v rubrice Napište řediteli netajíme, řekla jste to vlastně všem. Musím se zastat "svého ředitele" a jeho úvodníku. Jsem přesvědčen, že jemná ironická nadsázka s "příbalovým letákem" se "kritických diváků" nemůže dotknout. To bychom si kritické myšlení pletli s popuzeným nedostatkem nadhledu. A divák, který jako Vy, "zná se celý současný repertoár divadla", jistě nepatří mezi ty návštěvníky, kteří, ať už z jakýchkoli důvodů, se ocitnou v hledišti "omylem" a zažívají pak zklamání podobné tomu, které zažije milovník vánočního kapra při návštěvě sushi restaurace. "Ryba je syrová!" "Koupili jsme si lístky na Čarodějky, a ony jsou to nějaké ze Salemu a je to smutný, a my jsme chtěli na ty z Eastwicku, co jsou veselý a známe je z filmu". (Věřte, nevěřte, i takové reakce jsme zažili.) Mrzí mě, že jste s přáteli opustila naše představení Lakomce. Podobně nespokojené paní Pejšové jsem se poctivě pokusil vysvětlit, v čem se její očekávání patrně minulo s inscenací a proč se to nejspíš stalo. A proč se to pravidelným divákům přihází při některých současných inscenacích kanonických dramatických textů v českých divadlech. A že to neznamená, při vší úctě k Janu Werichovi (tento citát neznám), že je "vůl autor nebo překladatel nebo divák". A že za dramaturgii DnV, za kterou odpovídám, trvám na tom, že Khekova inscenace je pokusem o interpretaci (jako každý překlad) a ne zkomoleninou (kterou asi měl Jan Werich na mysli). Co je v inscenaci Lakomce navíc nad rámec Moliérova textu? Ekonomické rady "šmejda" hraného Janem Battěkem, potrhující "tržní podstatu" všech vztahů v Moliérově komedii. Co podstatného z Moliérova textu v inscenaci chybí? Troufnu si tvrdit, že nic, že je celý ten zbohatlický sobecký svět nahlédnut dnešníma očima a dnešní zkušeností střední a mladé divadelnické generace. Znovu - jako u pokusu odpovědět paní Pejšové - se tak dostávám k použitým výrazovým prostředkům... Jistě mi, jako pravidelná divačka našich představení, potvrdíte, že se poctivě snažíme na našem webu i v našich novinách informovat nejen slovem, ale i fotografiemi a trailerem, o režijně scénografickém a hudebním pojetí každé inscenace. Děláme to nejen proto, abychom diváky marketingově přilákali, ale také proto, aby předem věděli, co mohou - a to zvlášť u kanonického díla - od inscenace očekávat. Děkuji Vám za zájem o tvorbu Divadla na Vinohradech a věřím, že Vás jiné inscenace potěší a že nám o svém - snad i pozitivním zážitku - napíšete.

Jan Vedral, šéfdramaturg DnV

prof. MgA. Jan Vedral, PhD.

16.02.2024 | Jan Hartmann
Dobrý den, pane řediteli. Chtěl jsem se zeptat, jestli by se nedalo ještě uvažovat o tom, že by se odehrálo třeba jen několik málo uvedení hry Pěnkava s Loutnou na malé scéně? Ta inscenace měla dost smůlu, reprízování komplikovala pandemie, poté mateřské povinnosti herečky. Hrála se převážně v době, kdy i divácky úspěšné tituly bojovaly s návštěvností. Na hracích plánech se moc neohřála, moc diváků ji nemělo možnost vidět. Neměla vlastně ani derniéru, před posledním představením před pauzou se počítalo s návratem. Na malé scéně se stále hrají i tři starší hry než Pěnkava s Loutnou, u které je smutné, že zapadla. Myslím, že by si ještě zasloužila alespoň několik málo představení. Třeba by se našli diváci, kteří by titul rádi viděli. Mohl bych se zeptat, co vlastně překazilo návrat na repetoár? Děkuji a přeji vše dobré, Jan

Milý pane Hartmanne,
velice mě těší, že máte zájem o naše inscenace a pečlivě sledujete, jak se zdá, náš repertoár. Pěnkava s Loutnou měla opravdu smůlu. Covid a mateřská dovolená způsobily tak velký výpadek z pravidelného reprízování, že obnovit tuto inscenaci by zabralo takřka stený čas a energii, jako vyrobit inscenaci novou. Vzhledem k tomu, že všechny tři herečky mají nové úkoly a pracují na nových iscenacích, by opětné nastudování vyžadovalo značné úsilí. Je mně to líto, ale Pěnkava s Loutnou už se na reprtoár nevrátí. Mimochodem skladovací prostory na Studiové scéně jsou omezné a dekorace byla již zlikvidovaná. Můžete se však těšit na nové premiéry. Naposledy jsme s velkým úspěchem uvedli hru Karla Setigerwalda Pronásledování a umučení Dr. Šaldy. Přijďte se podívat.
Tomáš Töpfer

14.02.2024 | Marie Ottová
Vážený pane řediteli, včera 13.2.2024 jsme shlédli představení Lakomce ve Vašem divadla. Nikdy jsem nepsala o svém prožitku v divadle. Provedení Lakomce pod režií pana Kheka? Jsem motorkářka, kdysi i modelka, ale včera jsem měla pocit, že jsem asi strašně stará, že nerozumím moderně. Lekla jsem se, na co jsem přišla. Hudba, sexuální scénky, barevné osvětlení rampiček, ach jo, nevydrželi jsme. O první přestávce jsem odešli domu. Snad se herci v druhém dějství nesvlékli úplně donaha, aby ještě více zvýraznili novodobé pojetí Lakomce. Velice mě mrzí, že tento svůj prožitek musím zrovna Vám, Vám panu herci psát.
zdravím, Ottová


Milá paní Ottová,
to mě moc mrzí. Zřejmě jsme nenaplnili Vaše očekávání a je mně to líto. Většinou sami v sobě bojujeme se zažitými stereotipy. Zřejmě jste očekávala podvědomě tradiční zpracování, barokní paruky, dobové kostýmy, tak, jak jsme již Lakomce někdy viděli. Přistoupit nezatíženě na současný pohled na problematiku lakomství, touze po mamonu a sobectví je, chápu nejednoduché. Může se stát, tak jako ve Vašem případě, že na takový současný pohled nepřistoupíte, a pak je pochopitelné, že jsme se s Vámi, jako divákem, na tomto vidění světa nesetkali. To neznamená, že jste "stará" . Prostě jsme se v tomto případě nepřiblížili Vaší poetice. Ostatně na Lakomce máme kromě několika negativních i spoustu pochvalných a nadšených reakcí.
Pokud mně napíšete svou poštovní adresu (kterou pochopitelně nezveřejním) pak Vám zašlu, jako náhradu, vstupenky na některé jiné představení našeho divadla. Věřím, že nám zachováte přízeň.
Tomáš Töpfer
P.S. Herci se ve druhé polovině opravdu nesvlékají úplně do naha :-)

Sledujte nás na sociálních sítích Facebook a Instagram

Hlavní město Praha Hospodářské noviny Český rozhlas

Hlavní město Praha Hospodářské noviny

© 2012-2024 Divadlo na Vinohradech, design by Media Solution
Licence Creative Commons - Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons - Uveďte autora - Nezasahujte do díla 3.0 Česko   Ochrana osobních údajů   Nastavení cookies   Zásady použití Cookies