Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Zásady použití Cookies.

Funkční Při návštěvě a používání Internetových stránek pouze pro informační účely, tj. pokud se nezaregistrujete nebo nám neudělíte souhlas, shromažďujeme pouze údaje, které Váš prohlížeč předává na náš server, což je nezbytné, abychom Vám mohli zobrazit Internetové stránky a zaručit Vám stabilitu a bezpečnost jejich užívání.
Analytické Tyto cookies slouží ke zlepšení fungování Internetových stránek. Umožňují nám rozpoznat a zjistit počet návštěvníků a sledovat, jak návštěvníci používají Internetové stránky. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým Internetové stránky fungují, například tak, že umožňují uživatelům snadno najít to, co hledají. Tyto cookies většinou neshromažďují informace, které by dokázaly jednoznačně identifikovat Vaši osobu.
Marketingové Používají se ke sledování preferencí uživatele Internetových stránek za účelem cílení reklamy, tj. zobrazení marketingových a reklamních sdělení (i na stránkách třetích stran) v souladu s těmito preferencemi. Marketingové soubory cookies využívají nástrojů externích společností. Tyto marketingové cookies budou použity pouze na základě Vašeho souhlasu.
facebook Instagram

GYNTOVA DIAGNOZA – „DO SMRTI PRODLOUŽENÁ PUBERTA“

16. 11. 2017

Teatrolog prof. PhDr. Vladimír Just, CSc., doporučuje jako nejpodnětnější inscenaci minulé sezony Ibsenova Peer Gynta. Zveme na reprízu 20. listopadu.

Ve svém (již čtvrtém) interním hodnocení minulé sezony píše prof. PhDr. Vladimír Just, CSc., o Čičvákově inscenaci Peer Gynta mimo jiné i toto:

„Divácky nezapomenutelný je neuvěřitelně široký rejstřík trvale zářící, a přitom trvale neokázalé hvězdy Vinohrad, skladatele a herce Ondřeje Brouska v Peer Gyntovi. Pomáhá mu velmi bezchybná scéna (Hans Hoffer), jak svým základním komponentem zlověstné šikmosti, tak motivem barevných kuliček, metaforicky souznějícím s Gyntovou elementární diagnózou, jíž je vlastně až do smrti prodloužená puberta či, chcete-li, trvalá neschopnost dospět. Ve smyslu: dospět k odpovědnosti. Diagnóza v roce 2017, obávám se, společensky aktuálnější, než v časech Ibsenových! A to nejen ve výstupech se zde mimořádně exponovanou Matkou (výborná, bezbřeze až mariánsky soucitná Andrea Černá), jež se stávají jakýmsi leitmotivem či rámcem Čičvákovy inscenace. Ale zejména v Gyntových výstupech s Otakarem Brouskem v jeho pozoruhodné čtyřroli, dojemně vrcholící stupňovaným mementem mori v podobě Dědka z Dovru, Kapitána a Kněze, a v Gyntových výstupech s Pasažérem a Knoflíkářem Dennyho Ratajského (Oscara za vedlejší roli!). Mrazivé mefistofelské dialogy posledně jmenovaného s Gyntem jsou de facto i předčasným vrcholem inscenace: alespoň průběžné faustovské téma s inverzně převráceným syžetem – z mladého frejíře stává se prázdný život bilancující stařec – v něm vrcholí každopádně. Stejně jako téma existenciální: být pro sebe neznamená být sám sebou.“

Zveme na nejbližší reprízy v listopadu, prosinci a lednu.

Vstupenky můžete rezervovat zde.

Více o inscenaci zde.

Sledujte nás na sociálních sítích Facebook a Instagram

Hlavní město Praha Hospodářské noviny Český rozhlas

Hlavní město Praha Hospodářské noviny

© 2012-2024 Divadlo na Vinohradech, design by Media Solution
Licence Creative Commons - Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons - Uveďte autora - Nezasahujte do díla 3.0 Česko   Ochrana osobních údajů   Nastavení cookies   Zásady použití Cookies