Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Zásady použití Cookies.

Funkční Při návštěvě a používání Internetových stránek pouze pro informační účely, tj. pokud se nezaregistrujete nebo nám neudělíte souhlas, shromažďujeme pouze údaje, které Váš prohlížeč předává na náš server, což je nezbytné, abychom Vám mohli zobrazit Internetové stránky a zaručit Vám stabilitu a bezpečnost jejich užívání.
Analytické Tyto cookies slouží ke zlepšení fungování Internetových stránek. Umožňují nám rozpoznat a zjistit počet návštěvníků a sledovat, jak návštěvníci používají Internetové stránky. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým Internetové stránky fungují, například tak, že umožňují uživatelům snadno najít to, co hledají. Tyto cookies většinou neshromažďují informace, které by dokázaly jednoznačně identifikovat Vaši osobu.
Marketingové Používají se ke sledování preferencí uživatele Internetových stránek za účelem cílení reklamy, tj. zobrazení marketingových a reklamních sdělení (i na stránkách třetích stran) v souladu s těmito preferencemi. Marketingové soubory cookies využívají nástrojů externích společností. Tyto marketingové cookies budou použity pouze na základě Vašeho souhlasu.
facebook Instagram

Již po třicáté a přesto stále NIKDY!

4. 9. 2017

Zveme na třicátou reprízu studiové inscenace hry Lenky Lagronové NIKDY.

„Cti otce svého a matku svou – až k sebezničení!“

Do třetí sezony provozování vstupuje třicátým představením inscenace NIKDY.

Když jsme hru nasazovali do repertoáru Studiové scény v cyklu Komorní české (a slovenské) drama, byli jsme si vědomi jejích kvalit. Konec konců, Lenka Lagronová je „českou Sarah Kane“ – nejuznávanější dramatičkou generace dnešních padesátníků. Současně jsme se však obávali, že výlučnost textu dokáže zaujmout jen velmi omezený počet diváků – jak už se to studiovým inscenacím jaksi z podstaty samotné studiovosti nezřídka stává.

Inscenace režisérky Kateřiny Duškové s Andreou Elsnerovou, Antonií Talackovou a Zuzanou Vejvodovou, však právem zaujala širší publikum.

„Holčičí hra“ není jen pro divačky, i muži v hledišti citlivě vnímají odvážný ponor autorky a hereček až ke zdrojům, z nichž v našem podvědomí vyvěrá pocit nespokojenosti s naším životem. A u těchto zdrojů pak téměř terapeuticky inscenace přivádí diváky k nutnosti přijmout odkaz rodičovské generace se vším dobrým, ale i problematickým, co k němu patří. Přijmout ho a vyrovnat se s ním. Osvobodit své rodiče z představ, které chtěli, abychom o nich měli, ale i sebe z představ, které jsme si – často v odporu k rodičům – o nich udělali. Osvobodit své rodiče od své závislosti na nich. Osvobodit sebe od závislosti na rodičích. Dospět.

Všichni na scéně i v hledišti mají jednu společnou zkušenost – všichni jsou dětmi svých rodičů a řada z nich už je sama také rodiči. Společná reflexe složitosti těchto základních vztahů, které každého z nás činí sebou samých, se odehrává při každé repríze této pozoruhodné inscenace.

Více o inscenaci zde.

Video z „oprašovací“ zkoušky zde.

Vstupenky můžete rezervovat zde.

Sledujte nás na sociálních sítích Facebook a Instagram

Hlavní město Praha Hospodářské noviny Český rozhlas

Hlavní město Praha Hospodářské noviny

© 2012-2024 Divadlo na Vinohradech, design by Media Solution
Licence Creative Commons - Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons - Uveďte autora - Nezasahujte do díla 3.0 Česko   Ochrana osobních údajů   Nastavení cookies   Zásady použití Cookies